Škoda 1000 MB byla vyráběna v letech1964 – 1969 v Mladé Boleslavy automobilkou AZNP. Byl to první automobil Škoda se samonosnou karosérií s motorem i pohonem vzadu a s obsahem 1l. Byla i silnější verze 1,1l motorem MB 1100. Vyráběla se dvoudvéřová varianta, dnes velmi vzácná a vyhledávaná sběrateli. Ve výrobním podniku byly i pokusy o variantu kombi a kabriolet, obě se neujaly a kabrio se dokonce lámalo kvůli slabému vyztužení. Celkem bylo vyrobeno 443 141 ks. Z nuly na sto to embéčko zvládlo za 27 sec. Pořizovací cena automobilu byla v té době 49 000Kčs a na vozidlo byly pořadníky a dlouhé čekací doby. V tomto roce kdy byl vůz vyroben, byla ale průměrná mzda 1 400 Kčs. Po testech ze západního bloku bylo novináři prohlášeno, že je to nejmodernější auto východoevropské produkce, které dokáže držet krok s prominentními představiteli své třídy z celého světa. Vystavené auto vlastnil jediný majitel narozen 1935. Bylo to jeho jediné auto, které dochoval i po 49 letech do tohoto neposkvrněného stavu s najetými 78 984 km. Když jsem od něj vůz přebíral, bylo to, jako by ho opouštělo jeho dítě. Jistě přijde na výstavu a s láskou si ho opět pohladí. Takhle si lidé dříve vážili svých „plechových miláčků“.
ÚDAJE VOZIDLA: ŠKODA 1000 MB varianta 721, přezdívka (embéčko, embeso)
Výrobce: Automobilové závody, n.p. Mladá Boleslav
Země původu: Česká republika
Rok výroby: 1969, Počet válců/obsah: 4 / 988 cm3
Výkon: 48 HP / 35,3 KW
Max rychlost 125 km / hod
Spotřeba: 7,6 l/100 km při 78 km/hod (benzín)
Délka, šířka, výška: 4 170 mm, 1 620 mm, 1 380 mm
Váha: 795 kg, Celková povolená hmotnost: 1 170 kg